lørdag 26. oktober 2013

Hvordan forberede seg til en tur når du ikke vet hvor du skal?


La oss skru tiden tilbake til en gang i desember i fjor. I en ledig stund da jeg sannsynligvis satt å gjorde ingenting foran mac'n, dukket det opp en turnyhet på Facebooksiden til Hvitserk: "Destinasjon Ukjent"! Åhhh... Stilig! Jeg har ofte et dilemma med å velge hvor jeg skal dra på tur, og det kriblet litt i kroppen etter å bestemme seg for en ny tur nå... Dette var midt i blinken! Jeg tok kontakt med Hvitserk umiddelbart for å sikre meg en plass - og takk og lov for det! Innen dagen var omme var turen fullbooket! Snakk om respons! Så da var det bare å smøre seg med tålmodighet. 11 måneder til avreise... Det er en grunn til at jeg vanligvis ikke planlegger ferie sååå lang tid i forveien! Aaaaltfor laaaang ventetid!
Mine forberedelser så langt: ny sovepose og nye fjellsko!

Men, i dag er det bare drøye 2 uker til avreise, og jeg har fortsatt ingen anelse om hvor jeg skal. Det får jeg faktisk ikke vite før jeg er på Gardermoen.

Jeg har en pakkeliste som sier at jeg skal ha med meg sovepose, så ja... vi skal utenfor allfarvei ihvertfall! Ullgenser og badetøy... Ja, sannsynligvis skal vi bevege oss fra " sea to summit". Og til slutt er det nevnt: "lett bukse til bruk i byen..."

Hvilket fjell? Hvilket vann? Hvilken by? Ja, hvilket land???

2 kommentarer:

  1. SÅ gøy å lese Elisabeth. Jeg kan nok garantere at jeg blir en av dine faste lesere :) :) Må leve reisedrømmen gjennom deg (enn så lenge). Kjenner selv jeg mimrer litt i ny og ne på turene jeg var på før jeg fikk barn ;) Masse lykke til på neste tur, ikke lenge igjen nå! Klem Tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone! Så koselig at du vil følge bloggen min! Jeg har et lite håp om at 2014 blir et bra reiseår, så følg med! Og jeg har masse, fantastiske minner fra tidligere turer som kommer etterhvert! Klem Elisabeth:)

      Slett